موضوع : معاویه ملعون درباره حضرت علی اکبر علیه السلام چه گفت ؟ یازدهم شعبان ولادت با سعادت شاهزاده حضرت علی اکبر علیه السلام

Ę

ثبت دیدگاه در انتهای صفحه

۱۱ شعبان

 

ولادت جناب شاهزاده و آقا زاده ، حضرت علی اکبر  علیه السّلام

در یازده شعبان سال ۳۳ هجری در مدینه ، منزل سیدی و مولای حضرت امام حسین علیه السلام را نورانی نمودند و ایشان شبیه ترین مردم به سیدی و مولای حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله بودند که در روز عاشورا  وقتیکه حضرت شاهزاده علی اکبر علیه السلام به سمت میدان جنگ روانه شدند  پدر بزرگوارشان عرضه داشتند :اَللَّهُمَّ اِشْهَدْ عَلَى هَؤُلاَءِ الْقَوْمِ فَقَدْ بَرَزَ إِلَيْهِمْ غُلاَمٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِكَ كُنَّا إِذَا اِشْتَقْنَا إِلَى نَبِيِّكَ نَظَرْنَا إِلَى وَجْهِهِ  خدایا شاهد باش به سوی این قوم ظالم  جوانی را به جنگ  فرستادم که از همه مردم، شبیه‌تر ، از نظر شکل و شمایل ، خُلق و خو و سخن گفتن به رسول الله صلی الله علیه و آله بود و هر زمان مشتاق  نبی تو بودم  به او نگاه میکرم… از این رو بود که ابوالفرج اصفهانی از مغیره ملعون روایت كرده:  یك روز معاویه ملعون در ایام خلافت غاصبانه اش از اطرافیان خود پرسید: چه كسی به امر خلافت سزاوارتر است»؟ جملگی با چاپلوسی گفتند: «جز تو كسی را سزاوارتر نمی‌دانیم». معاویه  ملعون گفت: «نه چنین نیست؛ بلكه برای خلافت، علی بن الحسین(علیهما السلام) سزاوارتر است كه به جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله بسیار شبیه است و شجاعت و سخاوت، زیبایی و شایستگی را یكجا دارد (الارشاد، ص ۴۵۸) الفضل ما شهدت به الاعداء … ، لقب ایشان اكبر است ؛ زیرا بر اساس روایات معتبر، آن جناب، بزرگترین فرزند حضرت امام حسین علیه السلام هستند و از کودکی با ویژگی‌های عالی سیر طریق می‌نمودند، ایشان علاوه بر شجاعت و دلاوری، در علم و دانش و سخاوت زبانزد بنی هاشم بودند و مثل عموی عالی مقامشان سیدی و مولای حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، در مدینه مهمانسرا و مضیف خانه داشتند و برای در راه ماندگان و فقرا محل امید و رفع نیاز … ، جَون (اعلی الله مقامه) غلامِ سیدی و مولای حضرت سید الشهداء علیه السلام برای جناب حضرت علی اکبر علیه السلام  در سن کودکی  شمشیری چوبی ساخت و در آن هنگام  آقایم و مولایم حضرت امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام وارد منزل شدند و نوه عزیز خود را در آغوش گرفتند و بعد طرز گرفتن شمشیر و آداب رزم را متذکر شدند … و از همان ابتدا ، شجاعت را از پدر بزرگ عالی مقام خود امیرالمؤمنین علیه السلام می آموختند  طبق بعض روایات ایشان صاحب اولاد بودند …

در روز عاشورا سیدی و مولای حضرت سید الشهداء علیه السلام عمامه  و زره رسول خدا صلی الله علیه و آله را بر  سر و تن آقا زاده نمودند و خیلی از پیر مردانی که برای جنگ در سپاه یزید ملعون بودند  ،گفتند رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده است …

عبد حقیر – عبدالحسن (حمیدرضا) امامی منش – قم مقدسه – سنه ۱۴۴۶ هجری قمری

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

لوح اعتقاد ، تاریخ معصومین علیهم السلام  در سال 1428 هجری قمری در دفتر حفظ و نشر آثار آل محمد علیهم السلام  توسط محققین این مؤسسه تحقیق و طراحی شد و از منابع معتبر شیعه بهره گرفته و کاملاً مستند است .
آیات مهمی در اثبات ولایت و امامت آل محمد علیهم صلوات الله در چهار طرف این لوح قرار گرفته که هم بحث علمی دارد و هم حِرز است .

با نشر مطلب از طرُق بالا ، در ثواب نشر ، شریک باشید

لطفاً با ثبت نظر و دیدگاه خود، ما را در ثبت عقاید صحیح یاری کنید و اشتباه ما را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دو معجره از امیرالمؤمنین علیه السلام

روی آب رفتن مرد یهودی و ایمان آوردن او بعد از یافتن حقیقت قال: إن أمير المؤمنين عليه السّلام مرّ في‏ طريق‏ فسايره‏ خيبري‏ فمرّ بواد قد سال‏ فركب الخيبري مرطه و عبر على الماء ثم نادى أمير المؤمنين عليه السّلام: يا هذا لو عرفت كما عرفت لجريت كما جريت، فقال له أمير المؤمنين: مكانك، ثم أومأ إلى الماء فجمد

ادامه مطلب »

احادیث غیبت امام زمان علیه السلام و عجل الله فرجه

حضرت صاحب الامر علیه السلام و عجل الله فرجه  در بخشی از  حدیث  شریف فرمودند : أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‏ الْفَرَجِ‏ فَإِنَ‏ ذَلِكَ‏ فَرَجُكُم‏  ترجمه : اکثر دعای شما باید براى تعجيل در فرج باشد كه همان فرج و گشايش شما است . 📚  كمال الدين و تمام النعمة  مرحوم شیخ صدوق اعلی الله درجة ، جلد ‏۲، صفحه  ۴۸۵ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ

ادامه مطلب »

احادیث تقیه

[تفسير الإمام عليه السلام ] : قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ إِلٰهُكُمْ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ – لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ اَلرَّحْمٰنُ اَلرَّحِيمُ  قَالَ اَلْإِمَامُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ إِلَهُكُمُ اَلَّذِي أَكْرَمَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِالْفَضِيلَةِ وَ أَكْرَمَ آلَهُمَا اَلطَّيِّبِينَ بِالْخِلاَفَةِ وَ أَكْرَمَ شِيعَتَهُمْ بِالرَّوْحِ وَ اَلرَّيْحَانِ وَ اَلْكَرَامَةِ وَ اَلرِّضْوَانِ وَاحِدٌ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ لاَ نَظِيرَ وَ لاَ عَدِيلَ – لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ اَلْخَالِقُ اَلْبَارِئُ اَلْمُصَوِّرُ اَلرَّازِقُ اَلْبَاسِطُ اَلْمُغْنِي اَلْمُفْقِرُ اَلْمُعِزُّ اَلْمُذِلُّ اَلرَّحْمَنُ اَلرَّحِيمُ يَرْزُقُ مُؤْمِنَهُمْ وَ كَافِرَهُمْ وَ صَالِحَهُمْ

ادامه مطلب »

جزای تفسیر قرآن به رأی (رای و عقل و نظر شخصی) چیست ؟ راسخون که طبق قرآن مفسر آن هستند چه کسانی میباشند ؟

این رساله به دو موضوع پرداخته که در قسمت اول به موضوع اینکه راسخونِ در علم که قرآن در ایه ۷ سوره آل عمران  فرموده وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ  راسخون در علم فقط میتوانند قرآن را تفسیر کنند  چه کسانی هستند و در قسمت دوم می پردازیم  به موضوع اینکه کسی که قرآن را به رای

ادامه مطلب »

دعایی برای برآورده شدن حاجت که تمسک به بسم الله الرحمن الرحیم دارد

حضرت امام صادق علیه السلام  فرمودند : هرگاه حاجتی داشتی [برای برآورده شدنش] سه روز: چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را روزه بگیر و آنگاه که نماز جمعه را به‌جاآوردی این دعا را بخوان: اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ  اَلْحَيِّ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ مِلْءَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ مِلْءَ اَلْأَرْضِ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ  اَلَّذِي لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ اَلْحَيُّ اَلْقَيُّومُ  اَلَّذِي عَنَتْ لَهُ اَلْوُجُوهُ وَ خَشَعَتْ لَهُ اَلْأَبْصَارُ وَ أَذِنَتْ لَهُ اَلنُّفُوسُ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ثُمَّ تَدْعُو بِمَا بَدَا لَكَ تُجَابُ

ادامه مطلب »

احادیثی در اینکه گرفتاری ها و حوادث و بلا ها برای پاک شدن گناه شیعیان است …

حضرت إمام صادق عليه السّلام فرمودند : و چه بسا!برخى از شيعيان ما،در آغاز كار، [بِسْمِ‌ اَللّٰهِ‌ اَلرَّحْمٰنِ‌ اَلرَّحِيمِ‌] را (فراموش كند و)واگذارد!نتيجة؛خدا بگرفتارى و بلا،دچارش كند براى اينكه؛آگاه و بيدارش سازد!تا شكر و ثناى او بجاى آورد.و در آن گرفتارى و بلا،لكّۀ ننگ و تقصير و كوتاهى او را-بهنگام ترك[بسم اللّٰه]-از او،بزدايد!.(همچون؛داستان زير:) هر آينه؛عبد اللّٰه بن يحيى،بحضور أمير

ادامه مطلب »