موضوع : اسناد هجوم به خانه امیر عالم علیه السلام و شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام از کتب سنی

خلاصه مطلب :علمای سنی ، امروزه  در شبکه های ماهواره ای  و اینترنتی  و فضای مجازی  شبهاتی مطرح میکنند که عمر بن خطاب  و سران سقیفه ، نقشی در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام نداشته اند....

Ę

ثبت دیدگاه در انتهای صفحه

در این راستا احادیثی از علمای سنی در این باره  جمع کردیم  تا  برای  آن  دور باوران که به روایات شیعه اعتنایی ندارند  ثابت شود  .  البته که برای ما روایات  شیعه از دیر باز مورد وثوق  و اعتماد  و اطمینان کامل بوده و اعتقادمان را بر اساس  روایت علمای شیعه امامیه قرار داده ایم .

•• ابن حجر عسقلانی ( سُنی ) ، در کتابش لسان المیزان ج۱، ص۴۰۶ و شمس الدين ذهبي در کتابش نوشته اند :

إنَّ عُمَرَ رَفَسَ (بِرِجلِهِ) فَاطِمَةَ(علیهاالسلام) حَتَّی أسْقَطَتْ بِمُحْسِنٍ(علیه السلام)

عُمر لگدی بر فاطمه(علیهاالسلام) زد، در نتیجه سقط شد محسن (علیه السلام) فرزندش

•• بلاذري ( سُنی ) متوفی ۲۷۰هـجری قمری

در کتابش انساب الاشراف ، جلد ۱، صفحه ۵۸۶ مینویسد:

ابو بكر به دنبال علي براي بيعت كردن فرستاد چون علي(عليه السلام) از بيعت با ابوبكر سرپيچي كرد، ابوبكر به عمر دستور داد كه برود و او را بياورد ، عمر با شعله آتش به سوي خانه فاطمه(عليها السلام) رفت. فاطمه(عليها السلام)پشت در خانه آمد و گفت: اي پسر خطّاب! آيا تويي كه مي خواهي درِ خانه را بر من آتش بزني؟ عمر پاسخ داد: آري! اين كار آنچه را كه پدرت آورده محكم تر مي سازد

••• ابن قتيبه دينوري ( سُنی ) متولد ۲۱۲  هجری قمری

در کتابش  الامامة والسياسة – جلد ۱ – صفحه ۳۰  مینویسد:

ابي بكر به دنبال عده اي كه حاضر نشده بودند با او بيعت كنند بود همان افرادي كه نزد علي ( عليه السلام ) تجمع كرده بودند ، لذا عمر را به دنبال آنها فرستاد عمر سر رسيد آنان را صدا كرد، ولي آنها اعتنايي نكرده و از خانه خارج نشدند. عمر هيزم خواست و گفت:به همان خدايي كه جان عمر در دست اوست، سوگند ياد مي كنم كه بيرون بياييد و گرنه خانه را با كساني كه در آن هستند آتش خواهم زد. به عمر گفتند: اي اباحفص! فاطمه(عليها السلام) در اين خانه است. عمر پاسخ داد: باشد

  • •• محمد بن جرير طبري ( سُنی ) متوفی ۳۱۰هـجری

در کتابش تاريخ الطبري ، جلد۲ ، صفحه ۴۴۳. مینویسد:

عمر بن خطاب به خانه علي آمد در حالي كه گروهي از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. عمر رو به آنان كرد و گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش مي كشم مگر اينكه براي بيعت بيرون بياييد. زبير از خانه بيرون آمد در حالي كه شمشير كشيده بود، ناگهان پاي او لغزيد و شمشير از دستش افتاد، در اين موقع ديگران بر او هجوم آوردند و شمشير را از دست او گرفتند.

  • •• ابن عبد ربّه (سنی) متوفی ۴۶۳هـجری

در کتابش العقد الفريد  جلد ۳، صفحه ۶۳  چاپ مصر   مینویسد:

ابوبكر به عمر بن خطاب مأموريت داد كه برود و آنان را از خانه بيرون بياورد و به وي گفت: چنانچه مقاومت كردند و از بيرون آمدن خودداري كردند، با آنان جنگ كن. عمر با شعله آتشي كه همراه داشت و آن را به قصد آتش زدن خانه فاطمه(عليها السلام)برداشته بود، به سوي آنها حركت كرد. فاطمه(عليها السلام)گفت: يابن الخطاب اجيت لتحرق دارنا؟ اي پسرخطاب! آتش آورده اي خانه مرا بسوزاني؟ گفت: بلي، مگر اين كه به آنچه امت در آن داخل شده اند (بيعت با ابوبكر) شما هم داخل شويد

  • ••مقاتل بن عطية (سنی)  متوفی ۵۰۵هـجری

در کتابش : الامامة و الخلافة، مقاتل بن عطيه ، ص۱۶۰ و ۱۶۱ مینویسد:

“هنگامي كه ابوبكر از مردم با تهديد و شمشير و زور بيعت گرفت ، عمر ، قنفذ و جماعتي را به سوي خانه علي و فاطمه (عليها السلام) فرستاد ، و عمر هيزم جمع كرد و درِ خانه را آتش زد

  • •• ابي الفداء (سنی) متوفی  ۷۳۲هـ جری

در کتابش تاريخ ابوالفداء، جلد ۱، صفحه ۱۵۶ چاپ مصر مینویسد:

“ابو بكر عمر را به نزد علي و همراهيان وي فرستاد تا ايشان را از خانه فاطمه بيرون آورد ؛ و گفت اگر ممانعت كردند پس با ايشان جنگ بنما . پس عمر با مقداري آتش به سمت ايشان آمد تا خانه را به آتش بكشد . پس فاطمه عليها السلام او را ديد و گفت به كجا مي روي اي فرزند خطاب . آيا آمده اي كه خانه ما را به آتش بكشي؟ گفت آري مگر اينكه همان كاري را بنماييد كه مردم كردند

  • •• صفدي متوفی (سنی) ۷۶۴هـجری

در کتابش الوافي بالوفيات ، جلد ۵ ، صفحه ۳۴۷ مینویسد :

عمر در روز بيعت به شكم فاطمه ضربه اي زد كه منجر به سقط شدن محسن از شكمش شد

  • •• جوینی (سُنی) « استاد ذهبي » در کتابش فرائد السمطين جلد ۲ ، صفحه  ۳۴ و ۳۵

از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم اين گونه روايت مي كند :

روزي پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) نشسته بود ، حسن بن علي بر او وارد شد ، ديدگان پيامبر كه بر حسن افتاد ، اشك آلود شد ، سپس حسين بن علي بر آن حضرت وارد شد ، مجدداً پيامبر گريست . در پي آن دو ، فاطمه و علي عليهما السلام بر پيامبر وارد شدند ، اشك پيامبر با ديدن آن دو نيز جاري شد ، وقتي از پيامبر علت گريه بر فاطمه را پرسيدند ، فرمود : “زماني كه فاطمه را ديدم ، به ياد صحنه اي افتادم كه پس از من براي او رخ خواهد داد ، گويا مي بينم ذلت وارد خانهء او شده ، حرمتش پايمال گشته ، حقش غصب شده ، از ارث خود ممنوع گشته ، پهلوي او شكسته شده و فرزندي را كه در رحم دارد ، سقط شده ؛ در حالي كه پيوسته فرياد مي زند : وا محمداه ! ؛ ولي كسي به او پاسخ نمي دهد ، كمك مي خواهد؛ اما كسي به فريادش نمي رسد . او اول كسي است كه از خاندانم به من ملحق مي شود ؛ و در حالي بر من وارد مي شود كه محزون ، گرفتار و غمگين و شهيد شده است و من در اينجا مي گويم : خدايا لعنت كن هر كه به او ظلم كرده ، كيفر ده هر كه حقش را غصب كرده ، خوار كن هر كه خوارش كرده و در دوزخ مخلد كن هر كه به پهلويش زده تا فرزندش را سقط كرده و ملائكه آمين گويند

  • •• ابن أبي شيبه ( سُنی ) متوفی :۲۳۹هـجری قمری – وي كه از استاتيد محمد بن اسماعيل بخاري بوده

در کتاب المصنف ، جلد ۸ ، صفحه  ۵۷۲  مینویسد :

هنگامي كه مردم با ابي بكر بيعت كردند ، علي و زبير در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره مي پرداختند ، و اين مطلب به عمر بن خطاب رسيد . او به خانه فاطمه آمد ، و گفت : اي دختر رسول خدا ! محبوب ترين فرد براي ما پدر تو است و بعد از پدر تو خود تو !!! ولي سوگند به خدا اين محبت مانع از آن نيست كه اگر اين افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند .اين جمله را گفت و بيرون رفت ، وقتي علي (عليه السلام) و زبير به خانه بازگشتند ، دخت گرامي پيامبربه علي (عليهم السلام) و زبير گفت: عمر نزد من آمد و سوگند ياد كرد كه اگر اجتماع شما تكرار شود ، خانه را بر شماها بسوزاند ، به خدا سوگند! آنچه را كه قسم خورده است انجام مي دهد

  • •• ابو وليد محمد بن شحنه حنفي (سنی)     ۸۱۷هـجری

در کتابش  روضة المناظر  ج۱۱ ، ص ۱۱۳  مینویسد :

عمر به خانه علي آمد تا آن را با كساني كه در آن بودند به آتش بكشد ، پس فاطمه او را ديد ؛ عمر به او گفت : در آن چيزي كه همه امت در آن وارد شدند ، وارد شويد ( بيعت با ابو بكر)

 

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله

لوح اعتقاد ، تاریخ معصومین علیهم السلام  در سال 1428 هجری قمری در دفتر حفظ و نشر آثار آل محمد علیهم السلام  توسط محققین این مؤسسه تحقیق و طراحی شد و از منابع معتبر شیعه بهره گرفته و کاملاً مستند است .
آیات مهمی در اثبات ولایت و امامت آل محمد علیهم صلوات الله در چهار طرف این لوح قرار گرفته که هم بحث علمی دارد و هم حِرز است .

با نشر مطلب از طرُق بالا ، در ثواب نشر ، شریک باشید

لطفاً با ثبت نظر و دیدگاه خود، ما را در ثبت عقاید صحیح یاری کنید و اشتباه ما را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرمایشات معصومین علیهم السلام درباره موسیقی

احادیث زیادی در نهی از موسیقی دوستان اقل موسیقی سنتی تار و طبل است و طبق این احادیث متواتر و معتبر ، حرام است   وقتی تار حرام است چطور موسیقی پاپ حرام نباشد  وقتیکه یک تار حرام است ، چطور سنتور حرام نباشد … وقتیکه سنج حرام است … 🟢 الکافي شیخ کلینی ,  جلد۶  ,  صفحه۳۹۶  –  عَنْ أَبِي اَلرَّبِيعِ

ادامه مطلب »

متن عربی و فارسیِ حدیثی مهم و معتبر درباره امر به معروف و نهی از منکر

در دوران رواج فسق علنی در جامعه شیعیان به سر می بریم  .  ربا و بی حجابی و موسیقی و غذا های مشکوک و بدعتها در عزاداری حضرت سید الشهداء علیه السلام و … در جامعه بصورت موجی روز افزون در حال افزایش است این حدیث تکلیف محبین و پیروان معصومین علیهم السلام را معلوم میکند ، لطفاً با علمای مورد اعتماد خود ، این حدیث را در میان بگذارید .

ادامه مطلب »

طرح حفظ حرمت قم مقدسه – ممنوعیت ورود زنان بی چادر به محدوده طرح

بسم الله الرحمن الرحیم دوستان ، یک دست ✋ صدا نداره صیانت از پناهگاه شیعیان «قم مقدسه» با عضویت در کانال ایتا @qom1405 – https://eitaa.com/qom1405    از طرح ممنوعیت بی حجابی در قم حمایت کنید «طرح قم ۱۴۰۵» طبق حدیث شهر قم حرم است و زمین آن مقدس است و حرمت دارد ، همانطور که شهر مکه حرم است ،

ادامه مطلب »

اگر بگويد:رمضان،بايدبراى كفّارۀ اين گفتار،روزه بگيرد … نباید کلمه رمضان را تنها گفت باید گفته شود ماه رمضان –

بسیار رایج شده بین مردم ، حتی در بین اهل علم و منبری ها  وقتیکه از ماه رمضان سخن به میان می آورند  کلمه ماه را نمی‌گویند از این رو  احادیث زیر  بعرض میرسد : عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كُنَّا عِنْدَهُ ثَمَانِيَةَ رِجَالٍ فَذَكَرْنَا رَمَضَانَ فَقَالَ لاَ تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لاَ ذَهَبَ رَمَضَانُ وَ لاَ

ادامه مطلب »

دوران ظهور سیدی و مولای حضرت امام زمان علیه السلام

كمال الدين  ج۲ ص۶۷۰ / نوادر الأخبار  ج۱ ص۲۶۶ /اثبات الهداة  ج۵ ص۱۰۹ / بحار الأنوار  ج۵۲ ص۳۲۴ /تفسیر البرهان  ج۲ ص۷۷۰ /تفسير نور الثقلين  ج۲ ص۲۱۱ : عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدىٰ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ فَقَالَ وَ اَللَّهِ

ادامه مطلب »

منتخب احادیث فضیلت و عظمت روز عید غدیر خم ، عید الله اکبر

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله) : یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمة و رضى لهم الاسلام دینا .   رسول خدا (صلی الله

ادامه مطلب »